
Beiratkozás a 2023-2024-es tanévre

Borsodnádasdi Móra Ferenc Általános Iskola
Tisztelt Látogató! Köszöntjük oldalunkon.
A Kazincbarcikai Tankerületi Központ illetékességi területén a Borsodnádasdi Móra Ferenc Általános Iskolában intézményvezetői pályázat kiírására került sor:
Borsodnádasdi Móra Ferenc Általános Iskola intézményvezetői pályázati kiírás
A részletes pályázati kiírás elérhető a https://kozszolgallas.ksz.gov.hu/ weboldalon.
Borsodnádasd, 2023. 02. 20.
Örömmel tájékoztatom Önöket, hogy idén nyáron újra megrendezésre kerülnek a Honvédelmi táborok a 12-18 éves korosztály számára!
A táborok részvételi díja RENDKÍVÜL KEDVEZMÉNYES: 2520 Ft/Fő/Nap!!!!
Az általános jelentkezési szabályokról, a táborok idejéről, helyéről, tematikájáról az alábbi weboldalon minden információ megtalálható. A regisztráció és jelentkezés megnyitásáról a honlap ad további információt!
TISZTELT SZÜLŐ/ TÖRVÉNYES KÉPVISELŐ!
Tájékoztatom, hogy a kihirdetett veszélyhelyzetre tekintettel a 2021/2022. tanítási évre történő általános iskolai beiratkozás során nemcsak személyes, hanem online úton is lehetőség van beíratni a tanköteles korba lépő gyermekét. Az általános iskola első évfolyamára történő jelentkezésének elektronikus, online formájára április 10-től nyílik meg az informatikai lehetőség az Ön részére a KRÉTA rendszer felületén keresztül: https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap. Az e-Ügyintézés „Beiratkozás Általános Iskolába (BÁI)” felület 2021. április 16-án éjfélig van nyitva. Amennyiben módosítani kíván a már elektronikusan beküldött adatokon, akkor ezt úgy teheti meg, hogy jelzi (telefonon, e-mailben, az intézmény által meghatározott módon) az adott intézmény részére a visszavonási vagy adatmódosítási szándékát. Az adatok módosítását az intézmény a KRÉTA felületén a kérés alapján elvégzi. Amennyiben a szülő visszavonja gyermeke jelentkezését, ennek következményeként a BÁI felületen az iskola a benyújtott jelentkezésre a szülő kérése alapján elutasító határozatot hoz, és az intézmény saját rendszerében a gyermek adatait a „Beiratkozás visszavonva” státuszba állítja. Ezen műveletek elvégzését követően Ön ismét be tudja nyújtani gyermeke jelentkezését egy másik iskolába.
Amennyiben Ön nem a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti körzetes iskolába íratná be a gyermekét, akkor is meg kell adnia a kötelező felvételt biztosító általános iskola nevét és címét is a jelentkezése során.
Akár körzetes, akár nem körzetes iskolába kívánja beíratni gyermekét, mindenképpen jelentkeznie kell az általános iskolánál, amely jelentkezés a fent jelzett online módon vagy személyesen történhet meg.
Az online beiratkozás esetén a beiratkozáshoz szükséges eredeti dokumentumok bemutatására a 2021/2022. tanév első napjáig (2021. szeptember 1.) kerülhet sor. A beiratkozás adatainak felvétele indokolt esetben, a beiratkozást lefolytató iskola által szabályozott módon, személyesen is megtörténhet 2021. április 15-én és 16-án, a járványügyi veszélyhelyzet miatt megkövetelt egészségügyi szabályok szigorú betartása mellett. Ez a következőképpen alakul iskolánkban:
Az iskolába a beiratkozás során a szülők egyesével léphetnek az iskola udvarra. Az adatok felvétele két helyen történik, a főbejárat mellett a portánál és a napközis teremnél a hátsó bejáratnál. A maszk mindenki számára kötelező. A beíratandó gyerekek adatait hozzák magukkal!
A fentiek után, akár online, akár személyesen történt a jelentkezése az iskolába, a körzettel nem rendelkező általános iskolai osztályok tekintetében, továbbá a körzettel rendelkező iskolákba jelentkező, nem körzetes gyermekek esetében egyaránt legkésőbb 2021. április 23-ig döntenek a gyermekek felvételéről és ezután küldik el a tájékoztatásukat Önnek.
A beiratkozási eljárás során vagy annak lezárása után legkésőbb két héten belül Önnek nyilatkoznia kell arról, hogy gyermeke számára hit- és erkölcstan vagy etika órát választja. A hit- és erkölcstan tantárgy választása esetén meg kell jelölnie, hogy melyik egyház hit- és erkölcstan oktatásának megszervezését kéri majd gyermeke számára. Az iskola a hit- és erkölcstan oktatással kapcsolatos, az egyházaktól kapott információkat feltünteti a honlapján.
A beiratkozáshoz szükséges dokumentumok, adatok megadása kapcsán Ön segítséget kérhet a gyermeke óvodájától – óvoda OM azonosítja, gyermekük oktatási azonosítója tekintetében. Természetesen iskolánk fenntartója, a Kazincbarcikai Tankerületi Központ is rendelkezésre áll a körzetes iskolákkal kapcsolatos információk, az online vagy a személyes beiratkozás rendjével kapcsolatos kérdések esetén.
Tisztelt Szülők!
Kedves Diákok!
A B.-A.-Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálat pályaválasztási Tanácsadói egyéni tanácsadására továbbra is várja a fiatalok jelentkezését. A veszélyhelyzetre való tekintettel a szolgáltatást on-line formában lehet igénybe venni.
A tanácsadásra való jelentkezés menete kétféle módon lehetséges: a B.-A.-Z. Megyei Pedagógiai Szakszolgálat honlapján (http://www.borsodszakszolgalat.hu/) található regisztrációs felületen keresztül illetve a telefonon, 46-532-321 számon, ahol a Kollégák végzik el a központi regisztrációt.
A szolgáltatás igénybevételének ez a módja visszavonásig érvényes.
A Továbbtanulási és pályaválasztási munkacsoport facebook oldalán (Pályaválasztás — bazmpsz) hasznos információkat találhatnak az érdeklődők.
Továbbra is várjuk a Szülők és Diákok jelentkezését!
Üdvözlettel:
Továbbtanulási és pályaválasztási munkacsoport tanácsadói
Tisztelt Szülő/Törvényes képviselő!
Tekintettel a veszélyhelyzet kihirdetéséről szóló 40/2020. (III. 11.) Korm. rendeletre, az általános iskolai beiratkozás folyamata a 2020/2021. tanítási évre vonatkozóan az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata alapján történik.
Jelen tájékoztató levelünk a 2020/2021. tanévre történő általános iskolai beiratkozással kapcsolatos fontos szülői feladatokat tartalmazza. Kérjük, figyelmesen olvassa el!
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben gyermekét a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretné beíratni, akkor az intézmény felé csak a szándék megerősítése szükséges, ebben az esetben a beiratkozás automatikusan megtörténik. Amennyiben másik intézményt választanak, akkor kell benyújtani jelentkezési kérelmet a kiválasztott iskolába.
A veszélyhelyzetre való tekintettel kérjük, hogy gyermeke általános iskolai beíratását lehetőség szerint online módon intézze a KRÉTA rendszer e-Ügyintézési felületén keresztül, amelyet a https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap elérhetőségen talál meg.
A beiratkozás szakaszai:
A beiratkozás két szakaszban történik:
A körzetes iskolák listáját a https://kir.hu/KIR2_KORZET_3h/Pub/Index oldalon találhatja meg.
2. A beiratkozás második szakaszában április 28. 0:00 óra és 2020. május 15. 24:00 óra között azok a szülők/törvényes képviselők végezhetik el a beiratkozással kapcsolatos ügyintézésüket, akik gyermeküket:
Minden olyan tanuló 2020. április 28-án automatikusan felvételre kerül a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába, aki nem nyert felvételt az első szakaszban, illetve nem adta be a jelentkezését más általános iskolába. Ebben a szakaszban szükséges megerősíteni azon gyermekek jelentkezését, akiket a szülők/törvényes képviselők a lakóhely szerinti körzetes általános iskolába szeretnének beíratni. Tájékoztatásul jelezzük, hogy a gyermek automatikus felvétele a lakóhelye alapján körzetes általános iskolában létesül [az emberi erőforrások minisztere 7/2020. (III. 25.) EMMI határozata 2. d) pontja szerint]. Amennyiben Ön a lakóhelyétől eltérő tartózkodási helye szerinti körzetes általános iskolába kívánja beíratni a gyermekét, kérem, hogy vegye fel a kapcsolatot az érintett általános iskolával.
———————————————————–
A beiratkozáshoz kapcsolódóan az alábbi dokumentumokra van szükség, melyeknek bemutatása a jelenlegi helyzetre tekintettel elegendő, ha csak a 2020/21-es tanév első napján történik meg.
Az online felületen a gyermekek körzetes iskolába való beíratási szándékának megerősítése úgy történik, hogy a gyermek azonosításához szükséges adatok megadása után megjelölik az intézményt. Online jelentkezés esetén a felületre fel lehet tölteni a dokumentumok másolatát, személyes megjelenés esetén pedig kérjük bemutatni, illetve átadni az intézményi ügyintézőnek. A 7/2020. (III. 25.) EMMI határozat alapján az online beiratkozás esetén az eredeti iratok bemutatására a 2020/2021. tanév első napján kerül sor.
Az életvitelszerű ott lakásra és a közös szülői felügyeleti jog gyakorlására vonatkozó nyilatkozatokat elektronikus beiratkozás esetén a KRÉTA e-Ügyintézés felületén – az adatok megadását követően – az „Előnézet” ikonra kattintva tudja letölteni és aláírást követően fel tudja tölteni a rendszerbe. Személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a formanyomtatványokat az intézmény biztosítja.
* Felhívjuk a figyelmet, hogy iskolánk esetében az első/második szakaszban van lehetőség a beiratkozás folyamatának ügyintézésére. Ezzel kapcsolatban egy telefonos (+36-30-843 9578) vagy e-mailes (iskola@altisk-bnadasd.sulinet.hu) megkeresést várunk adategyeztetés céljából április 06-24-ig, illetve április 28 – május 15 –ig hétköznap 8-16 óráig.
Amennyiben az elektronikus úton történő beiratkozás az Ön számára nem megoldható, a köznevelési intézmények lehetőséget biztosítanak a személyes ügyintézésre is. Tájékoztatjuk, hogy személyes megjelenéssel történő beiratkozás esetén a járványügyi helyzettel összefüggésben bevezetett fokozott óvintézkedésekkel kell számolni.
Felhívjuk figyelmét, hogy a két szakaszban történő beiratkozás során a második szakaszban csak egyetlen általános iskolába kérheti gyermeke felvételét.
Érsek Csilla
intézményvezető
Osztályfőnökök bemutatkozásai a leendő elsősöknek.
Szabó-Lehoczki Enikő bemutatkozása:
Porubszki Péter bemutatkozása:
Tisztelt Szülők, Gondviselők!
NEMZETI NÉPEGÉSZSÉGÜGYI KÖZPONT
Eljárásrend a 2020. évben azonosított új koronavírussal kapcsolatban
(követendő járványügyi és infekciókontroll szabályok)
2020. március 2.
Erre a szövegre kattintva olvasható a NNK közleménye.
Kedves Tanulók!
A koronavírus (COVID-19) járvány megelőzése, illetve következményeinek elhárítása érdekében elrendelt intézkedések részeként, a kormány döntése alapján 2020. március 16. napjától az iskolákban a nevelés-oktatás tantermen kívüli, digitális munkarendben kerül megszervezésre. A tananyag átadása távolról, infokommunikációs eszközök használatával történik.
Az egyes tantárgyakból feldolgozandó tananyagokról, az ellenőrzés formájáról, a követelmények teljesítésének rendjéről, feltételeiről, az iskola és a szaktanárok részletesen tájékoztatják a tanulókat és a szülőket, biztosítva a folyamatos kapcsolattartást. Kérem, hogy legfrissebb információkért kísérje figyelemmel a KRÉTA Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer és az iskola honlapját. A KRÉTA rendszer többirányú kommunikációs csatornákat (feljegyzések, elektronikus üzenetek, faliújság bejegyzések, e-Ügyintézés üzenetek és fájlcsatolmányok küldése) biztosít, és több olyan funkcióval is rendelkezik (pl. házi feladatok, kérdőívek), melyek eredményesen támogatják az online tanulási folyamatokat.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium tárgyalásokat folyatatott a mobilszolgáltatókkal, amelynek eredményeként a Telekom a Telenor és a Vodafone is biztosítja, hogy a KRÉTA rendszer mobilinternetes elérése ne terhelje az adatforgalmi keretet e három szolgáltatónál.
Az intézmény valamennyi munkatársa folyamatosan dolgozik azon, hogy a rendkívüli körülmények ellenére is biztosítható legyen az oktatás. Ennek érdekében az első napokban a tanulók tájékoztatásával, feladatok kijelölésével, a tananyagok meghatározásával segítik elsősorban a tanulók otthoni felkészülését.
Amennyiben a tanulónak nem állnak rendelkezésére a digitális munkarend alkalmazásához szükséges eszközök vagy internet-elérés, kérem haladéktalanul jelezze az iskolának a megfelelő megoldás megtalálása érdekében.
Kérem, hogy a fennálló helyzettel kapcsolatban továbbra is csak megbízható és hiteles forrásokból szerezzen információkat. Jelenleg Magyarország Kormánya hivatalos tájékoztató oldalt üzemeltet a https://koronavirus.gov.hu internetes oldalon, valamint a közösségi médiában (Facebook)is működik a hivatalos kormányzati tájékoztató oldal („Koronavírus tájékoztató oldal”, https://www.facebook.com/koronavirus.gov.hu).
Együttműködését nagyon köszönöm.
Pölöskei Gáborné
szakképzésért felelős helyettes államtitkár
A beiratkozás lehetséges módjai
A törvényes képviselő kétféle módon jelentkeztetheti gyermekét az általános iskola első évfolyamára a 2019/2020. tanévre.
1. Csak papír alapon történő adminisztrációval:
A törvényes képviselők a korábbi évek gyakorlatának megfelelően személyesen megjelennek a köznevelési intézményben, és ott a bevitt, beiratkozáshoz szükséges dokumentumok alapján az intézmény rögzíti a gyermekek adatait a KRÉTA rendszerben, és elvégzi a szokott műveleteket (összevetés kormányhivatali körzetes listával, adatok felvitele, stb.).
2. Elektronikus jelentkezés lehetőségével kiegészített adminisztrációval:
A KÖFOP 1.0.0 – VEKOP 15 -2017 – 00054 Köznevelés Állami Fenntartóinak Folyamat Egységesítése és Elektronizálása (KAFFEE) projektben kifejlesztett elektronikus ügyintézési felületen (https://eugyintezes.e-kreta.hu/kezdolap; a továbbiakban: e-Ügyintézés felület) keresztül – regisztráció után – indítja a gyermek törvényes képviselője a beiratkozási folyamatot. Minden tankerületi központ által fenntartott intézménynek biztosítania kell az elektronikus ügyintézéssel történő jelentkezés lehetőségét, azok számára, akiknek erre igényük van.
Az e-Ügyintézés felületén ki lehet tölteni a gyermeknek a beiratkozáshoz szükséges adatait a rendszer által felkínált űrlapon. Ezekhez az adatokhoz a felvitel után az érintett intézmény is hozzáfér, így a beiratkozás napján már nem lesz szükség ezek felvitelére. Emellett az egyes nyilatkozatok (törvényes képviselői nyilatkozat) a rendszerből letölthetőek, és aláírás után a másolatok feltölthetőek.